Morfar ♥

Även fast dom sista åren var jobbiga för både för släkten och framför allt för dig själv, och även fast du inte orkade så mycket den sista tiden, så kommer jag ihåg dom stunder som du var pigg & orkade göra en massa roliga saker. Den tiden var otroligt värdefull för mig. Du var alltid så glad och det verkade som att du aldrig kunde ha dåliga dagar. Du var en speciell person och då menar jag speciell på ett otroligt bra sätt. Du tänkte alltid på alla i din omgivning och du var så otroligt fin! Du ville alltid se dina nära & kära skratta och ha det bra, och det var tur att du alltid kunde göra så att vi gjorde just det, skrattade och mådde bra. 
Men nu har du fått frid. Du var min hjälte, jag har aldrig sett någon kämpa så hårt som du har gjort under dessa år som du varit sjuk. Du var den starkaste personen som jag vet. Slutet var jobbigt, och när jag träffade dig måndag den 12/12 så var det sjukt jobbigt, men jag kände även lycka, för att jag hade en så underbar morfar som du och att jag har fått haft dig bredvid mig under min uppväxt. Du var så fin när du låg och sov, synd att jag inte kunde prata med dig då, men jag är nästan säker på att du hörde mig, jag hoppas att du hörde mig. Dom trodde att du skulle ta dina sista andetag under den natten, men det gjorde du inte, du fortsatte att kämpa som den hjälte du var. Fredag den 16/12 åkte jag till morfar igen på morgonen innan skolan, han sov fortfarande, men jag pratade med honom ändå. Jag satt och pratade med mamma och moster en stund och kramade om dom, som hade varit där i 2-3 dygn. Sen kramade jag om honom lite försiktigt och sa "hejdå morfar.."
Och ungefär 4,5 timmar senare tog han sina sista andetag. Min fina morfar... 

Du var en helt underbar människa. Du var så bra, på ditt alldeles egna sätt, och ingen kommer någonsin kunna ta din plats i mitt hjärta. Jag älskar dig.

Vila i största frid. ♥
Du finns alltid i mina tankar och i mitt hjärta! 



Mina käraste ♥ Mamma, morfar & moster Monica 



Här var jag inte stor.. och här var morfar frisk ♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0