Husdjur

Just nu har jag tråkigt nog inte något husdjur, men jag vill skaffa en katt eller en hund! Men däremot har jag haft några stycken.. Mitt första husdjur var min otroligt underbara kanin Bella, som jag fick när jag var typ 5-6 år. Hon var helt otrolig! Vi hade henne inomhus, i mitt och Moas 'lekrum'. Där hade hon sin bur, men den stog alltid öppen, för hon älskade att hoppa runt på golvet när vi var där. Vi hade även alltid dörren till rummet hon var i öppen jämt, för att hon gick aldrig någonsin utanför dörrkarmen, hon kunde stå där i dörröppningen och nosa och titta ut nyfiket, men hon gick ALDRIG över tröskeln, och vi hade även en kattlåda som hon sket och pissade i, hon gjorde det aldrig i buren eller på golvet. Men ungefär två år senare så skaffade vi två till kaniner, och då blev alla tre helt vild! Det gick verkligen inte att röra dom, ångrar mig sjukt mycket att vi köpte dom där två sista. Allt förstördes. Och ungefär för 2-3 år sen så var vi tvugna att avliva dom, det var grymt jobbigt, men det fanns tyvärr inget annat val. 
Men under den här tiden som vi hade kaninerna så hade vi även hunnit skaffat en katt, Mimmi. Den bästa katten man kan hitta, henne har jag typ växt upp med, eftersom att det var mina kusiner som hade henne först, men sen skulle dom åka utomlands i några månader, och under den tiden så skulle vi vara kattvakt. Och sen blev det att vi behöll henne. Men tyvärr så dog hon för några månader sen, av åldern, hon blev 20 år! Henne saknar jag som fan faktiskt. 
Och sen orkar jag inte förklara om dom andra djuren vi haft, men vi har sammanlagt haft 3 kaniner, 2 katter, 13 hamstrar & 2 marsvin. 


Kommentarer
Postat av: emma ♥

sv: okej, krya på dig :)

det är finfint :)

2012-01-08 @ 14:24:08
URL: http://emmapettersson.webblogg.se/
Postat av: Madelene ♥

Hej sötis :)

Veckans blogg är nu avslutad. Kika in & se efter om det blev du, eller anmäl dig igen. :)

Kram

2012-01-08 @ 14:34:11
URL: http://sexyfreak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0